“Stačí nakoupit databázi, obeslat a objednávky se pohrnou.”
Ano i ne. Jde o krátkodobý cíl. Konverze je velmi nízká (pod 1%), zařadíte se mezi spamery, většinu potencionálních zákazníku naštvete ještě než se o značce dozví víc. Porušíte zákon s rizikem vysoké pokuty a většina kvalitních řešení vám ani nedovolí takovou databázi importovat.¨
“Máme Facebook, tak na co ještě emailing?!”
Komunikace prostřednictvím FB je samozřejmě pro B2C velmi vhodná, zejména pokud máte soc. zajímavý produkt. U FB ale nezjistíte, co konkrétního zákazníka zajímá a nemůžete s takovou informací pracovat.
Příspěvek na FB má velmi krátkou životnost.
Příspěvek na FB se nikdy nedostane ke 100% fanoušků.
U fanoušků nemáte šanci na statistiky kontaktu, nebudete tedy schopni odhalit co se např. Petru Novákovi líbilo v průběhu několika měsíců.
B2B: “Máme obchodníky, ti zákazníky navštěvují osobně. Emailing nepotřebujeme.”
Jak dlouho trvá obchodníkovi než objede všechny své kontakty?
Je obchodník schopen každému zákazníkovi sdělit stejné informace a při návštěvě ho např. neustále seznamovat s tím čím se zabýváte?
Obchodník naopak může využívat emailing jako zdroj infromací pro obch. jednání.
“Emaily si rozesíláme sami z Outlooku.”
Z Outlooku musíte rozesílat ručně po dávkách. Příjemce nemá možnost odhlášení (jak vyžaduje zákon). Může pouze odpovědět na email a jeho kontakt následně někdo ručně smaže z databáze – kolik stojí Vaše hodina práce?
Odesíláte z jedné IP adresy a brzy tak skončíte na black listu.
Kampaň nemůžete načasovat. Musíte rozesílat po dávkách, Outlook omezuje počet kontaktů na jeden email.
Nemáte prakticky žádnou možnost analyzovat kampaň, nemáte možnost ji měřit.