Pro správné budování databáze je dobré dodržet několik zásad:

  • Nepoužívejte veřejně dostupné ani placené seznamy kontaktů, které nejsou skutečně vašimi zákazníky.
  • Nespamujte. Neodesílejte žádné nevyžádané zprávy kontaktům, které chcete v databázi udržet. Dvojnásob to platí pro odeslání obch. sdělení.
  • Pečujte o databázi, neplňte ji jen novými kontakty. MailChimp sice umožňuje založit kontakt ručně, ale má o Vaše informace skutečně zájem? Bude lepší se ho nejdříve zeptat nebo zařadit otázku např. do obch. strategie. Pokud často importujete adresy bez ověření, stačí si nastavit automatické akce v systému.
  • Analyzujte data a zlepšujte efektivitu kampaní  – na základě výsledků rozesílky vytvářejte zpětnou vazbu pro další emailing, obchod a marketing.
  • Zlepšujte kvalitu databáze – to může zahrnovat i pravidelné odstraňování mrtvých duší a kontaktů, které se vaše emaily nikdy nepřečetli. Abyste byli schopni toto vyhodnotit, je potřeba znát detailní statistiky rozesílek.
  • Integrujte emailing s dalšími kanály – eshop, web, FB, CRM – na webu propojte všechny formuláře, synchronizujte zákazníky z eshopu, publikujte newsletter na FB a Twitteru, připojte CRM a získejte adresy např. od obchodníků.
  • Personalizujte – účinnost kampaně je mnohem vyšší, když kontakt oslovíte jménem, než obecným “Dobrý den,…”.

Naše práce nekončí nasazením systému a realizací prvního emailingu, s klientem pracujeme dál na kvalitě kontaktů a zlepšování konverze.

Pro lepší účinnost a přístupnost je nutná kvalitní šablona emailu