Pokročilé systémy pro emailing se snaží uživatelům usnadnit práci a zároveň zlepšovat kvalitu a účinnost emailových kampaní.

Výborným nástrojem pro usnadnění komunikace jsou automatické akce. MailChimp umožňuje nastavení automatiky na úrovni databáze kontaktů.
Můzeme tedy nastavit zaslání emailu po ručním přidání kontaktu do databáze, při přeřazení kontaktu do jiného segmentu, přání k narozeninám, ale i na události, které se odehrají v integrovaných řešeních jako je eshop nebo CRM. Při vhodném nastavení lze tedy automatizovat poděkování při dosažení určitého obratu, změnu slevové kategorie, uhrazení objednávky a další.
Velmi zajímavou variantou je spuštění odeslání emailu po otevření zprávy. Automatické odpovědi jsou samozřejmě součástí statistik.

Tip: Součástí budování databáze je napojení na ostatní zdroje kontaktů jako jsou weby, eshopy a CRM prostřednictví API.