Možnost získání dat z rozesílky a jejich následná analýza je často opomíjena zejména firmami, které volí řešení jako je emailing z Outlooku.

Jde o stejnou situaci, jako kdyby prodavač v obchodě nabízel se zavázanýma očima zboží a nevěděl, co si nakonec zákazník vybere. Po několika letech bude nabízet a říkat stále to stejné, jenže zákazníků bude méně a méně.

Dnešní nástroje umožňuji získat z newsletteru nejen základní data jako počet odeslaných a doručených/otevřených emailů, počet prokliků, geografii příjemců, jejich technické vybavení, ale i mnohem užitečnější informace. Pokročilé nástroje pro emailing jako je MailChimp poskytují detailní informace o úspěšnosti obsahu a aktivitě kontaktů.

Pokročilá analytika v bodech:

  • Automatické sledování prokliků z jednotlivých odkazů
  • Grafické znázornění úspěšnosti obsahu
  • Integrace Google Analytics – měření úspěšnosti na cílovém webu
  • Zájem uživatelů – počet otevření, kliknutí u jednotlivých kontaktů a historie aktivity kontaktu

Tato data jsou nepostradatelná pro realizaci dalších zpravodajů a pro marketing obecně – představte si, že vysíláte obchodníka do firmy, o které víte, co ji ve zpravodaji zajímá.

MailChimp - report po rozesílce

MailChimp – report po rozesílce

MailChimp - detaily kontaktu

MailChimp – akce vybraného kontaktu, otevření a proklik z emailu