Nejsilnějším nástrojem je, i přes příchod sociálních sítí, stále emailing. Jen tímto nástrojem můžete cíleně komunikovat s Vaším zákazníkem, analyzovat jeho zájem, reagovat na základě analýz dalším vývojem komunikace.
V porovnání s dalšími kanály komunikace je emailing jedním z nejlevnějších nástrojů marketingu (spočítejte si náklady na 1 fanouška sociální sítě, jeho loajalitu, možnost práce s daty…).
Emailing vám nabídne spousta dalších firem nebo freelancerů. Existuje i možnost provozovat emailing vlastními silami. Důležité je zvládnout všechny důležité body – výběr nástroje, způsob sběru kontaktů, začlenění emailingu do dalších forem komunikace, výroba kvalitní šablony, sestavení obsahu na základě uživatelských testování nebo analýz, správné načasování rozesílky a nasledná práce se získanými daty.
Až u 50% emailů (dle oboru) probíhá první přečtení na mobilním zařízení. Uživatelé už nyní provádí prvotní vyfiltrování pošty na mobilu. Na desktopu si pak přečtou obsah emailů, které nevyhodí rovnou do koše.
Nevyhazujte kredit na emailing! Komunikujte správně s vašimi zákazníky a analyzujte data.

- Před samotnou realizací provádím analýzu a návrh řešení
- Používám pouze nejlepší dostupné nástroje
- Realizaci jednotlivých zpravodajů zvládne zákazník díky průvodci sám = nižší náklady
- Email je navržen s důrazem na maximální konverzi a je funkční i na mobilních zařízeních
- Databázi příjemců je možné online doplňovat např. z eshopu, webu nebo mobilní aplikace či kiosku
- V případě získávání příjemců postupuji pouze legální cestou, nepracuji se databázemi třetích stran
- Se získanými daty lze dále pracovat a zlepšovat návratnost investice do emailingu
Výhody emailingu
- Budování vztahu s konkrétními zákazníky
- Přesné cílení kampaně
- Velmi přesná měřitelnost až na úrovni uživatele a prvků obsahu
- Možnost A/B testování obsahu
- Data pro obch. zástupce nebo remarketing
Pravidla a legislativa
V našich řešeních striktně dodržuji pravidla pro emailing a zákony ČR.
Nevystavuji vás riziku až 0,5 mil. pokuty ÚOOÚ.
Dbám na to, aby všechny emaily byly skutečně vyžádaným obch. sdělením a příjemci měli možnost se odhlásit.
Budování vlastní databáze kontaktů je stále jedním z nejlepších způsobů internetového marketingu. Databázi totiž narozdíl od Facebook stránky přímo vlastníte a můžete předvídat a ovlivňovat její kvalitu a výsledky jejího využití.
Důležitou podmínkou je ale její správné budouvání a výběr vhodného nástroje pro pravidelnou komunikaci.
Já jsem si za svoji éru vyzkoušel několik hlavních služeb pro emailing a mohu konstatovat, že MailChimp nejlépe splňuje všechny požadavky jak zákazníků, tak vývojářů. Systém je jedna neustále vyvíjen a díky tomu vede z pohledu funkcional žebříček před ostatními, má propracované prostředí z pohledu použitelnosti, takže při správném nastavení šablon a průvodce zákazníkovi tvorba emailu od segmentace po naplnění obsahem a rozesílků nečiní žádný problém.
Proč nastavení MailChimpu neřešit vlastními silami? Systém nabízí velké množství návodu. Zprovoznění základu – tedy registrace a rozesílky v předpřipravené šabloně nebude pro zdatnější problém. Již na začátku jsem ale zmínil, že jde hlavně o kvalitu databáze a zde je hlavní úkol developera – promyslet jak bude sběr dat fungovat, jaká data sbírat, jak systém propojit. Dalšími kroky jsou výběr vhodné šablony a strategie samotného emailingu – od obsahu přes vyhodnocení statistik.
V případě zájmu o komplexní nastavení systému, výběr šablon, seznamů pro segmentaci mne neváhejte kontaktovat.
